הגדלת מכירות בעסק – איך לעשות את זה? מדריך + טיפים
כדי שכל עסק יוכל למצות את מלוא הפוטנציאל שלו, צריך שיהיו לו אסטרטגיות יעילות להגדלת מספר הלקוחות שלו ולהגדלת המכירות. כדי לעשות את זה, חשוב להבין את האסטרטגיות שבהן אתם יכולים להשתמש כדי להרוויח יותר כסף ולבנות קשרים חזקים ומתמשכים עם לקוחות. במאמר זה אסביר מדוע הגדלת מכירות חשובה, כיצד להגדיל את המכירות שלכם ונקנח בכמה טיפים להגדלת המכירות בכל עסק, גדול כקטן. בואו נצא לדרך.
רגע לפני שצוללים, למה חשוב להגדיל את המכירות בעסק?
סביר להניח שאתם כבר יודעים כי הגדלת המכירות של כל עסק, גדול או קטן, חשובה כי ככל שהמכירות גדלות, כך גם הרווחיות של החברה עולה. כל החברות הגדולות התחילו פעם בתור עסקים קטנים. כדי לצמוח לחברה גדולה ומצליחה, הם למדו למקסם את המכירות שלהם ולבנות קשרים חיוביים עם הלקוחות שלהם.
אם אתם לא ONE MAN SHOW ואתם כבר חברה גדולה, או עסק עם כמה מחלקות – אז דעו שצוות המכירות זה לא המחלקה היחידה שאחראית להגדלת המכירות. למעשה, כל חלק בעסק צריך להבין לעומק אסטרטגיות ועקרונות שיוכלו להוביל ליותר מכירות.
איך להגדיל מכירות בכל עסק? 6 שלבים חשובים
בצעו את שמונת השלבים הבאים כדי להשיג לקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות בעסק שלכם:
#1 תבינו את הלקוחות שלכם
הנכס החשוב ביותר של העסק הוא הלקוחות שלו. לימוד האתגרים, הרצונות, הפחדים והחששות שלהם יכול לעזור לך למכור מוצר או שירות שעונה על הצרכים שלהם. כאשר אתה מתקשר עם הלקוחות שלך ומקשיב לדעותיהם ולשאלותיהם, אתה יכול להבין טוב יותר את החששות שלהם ולנקוט בצעדים לשיפור המוצר או השירות שלך. כאשר אתה מטפל בדאגות ובצרכים של הלקוחות שלך, אתה בונה את הנאמנות והאמון שלהם כי שירתת אותם היטב.
אחת הדרכים להבין טוב יותר את הלקוחות הפוטנציאליים והנוכחיים היא לשלוח סקר המבקש מהם לחלוק את מחשבותיהם ודעותיהם. לאחר מכן תוכל לבצע התאמות נדרשות למוצרים או לתהליכים על סמך תוצאות הסקר.
#2 תדאגו לפתח תוכנית שיווקית
כל העסקים צריכים תוכנית שיווקית חזקה כדי להגיע ללקוחות ולפרוץ גבולות חדשים. בליווי מנטור עסקי, צרו תוכנית שיווק המשתמשת במדיה חברתית, ביקורות ושיווק בדוא"ל כדי ליצור קשר עם לקוחות חדשים ולחזק קשרים עם לקוחות קיימים. השתמשו באסטרטגיות שיווק כגון:
פרסום ממומן ברשתות חברתיות: אחד היתרונות של פרסום ממומן ברשתות חברתיות הוא שלפלטפורמות אלו יש נתוני משתמשים ואלגוריתמים שעוזרים לכם להגיע לקהל היעד שלכם. קמפיין פרסום מוצלח בתשלום יכול להצמיח לידים שבסופו של דבר הופכים למכירות.
נוכחות מקוונת חזקה: לא משנה אם אתה מוכר באופן אישי או באינטרנט, נוכחות דיגיטלית יכולה לעזור לך להגיע לקהל היעד שלך ולמשוך לקוחות חדשים. צרו פרופילי מדיה חברתית בפלטפורמות שונות, ועצבו אתר אינטרנט עסקי כך שהחברה שלכם תופיע באתרי ביקורת עסקיים.
שיווק בדוא"ל: צור רשימת דוא"ל של לקוחות ששולחת הודעות על מוצרים חדשים או ניוזלטרים המציעים הנחות ומבצעים מיוחדים. שיווק בדוא"ל מאפשר לכם להתאים אישית מסרים בדרכים שדרכי שיווק אחרות לא יכולות.
#3 צרו חשבון גוגל מיי ביזנס אם אין לכם עדיין
כדי להגיע ללקוחות חדשים דרך גוגל, ודאו שהעסק שלכם מופיע בתוצאות החיפוש שלה. אחת הדרכים הפשוטות (והחינמיות) לעשות זאת היא באמצעות גוגל מיי ביזנס.
מה זה בדיוק? גוגל מיי ביזנס זה כלי חינמי בו אתם יכולים להשתמש כדי להגדיר פרופיל עסקי בגוגל שמבוסס בעיקר על מיקום. לאחר מכן הפרופיל העסקי שלכם יופיע בחלק בחיפוש הלוקאלי של גוגל, לדוגמה: נניח יש לכם משרד עו"ד בתחום הפלילי בתל אביב. אז במקרה הזה, תרשמו "עו"ד דני ישראלי – עורך דין פלילי בתל אביב". מי שיגיע לפרופיל של הגוגל מיי ביזנס, יהיו אנשים שנמצאים באזורכם. שימו לב שחשוב לבצע אופטימיזציה בפרופיל שלכם כדי להגיע לקהל היעד. איך לעשות את זה? הנה כמה טיפים חשובים שיאפשרו לכם לקבל לידים:
- מלאו את פרטי העסק בפרופיל: ככל שהפרופיל העסקי שלכם יהיה מפורט יותר, עשיר בתמונות ומספק מידע שימושי – כך יש יותר סיכוי שהוא יוביל למכירות. בנוסף לשם העסק, תחום, קישור לאתר ומספק טלפון – מלאו כל פרט שיכול לספק לגולש מידע על הפעילות שלכם, כולל שעות פעילות, שירותים עיקריים ועוד.
- ביקורות – ביקורות זה אחד הדברים החשובים ביותר שיקבעו את כמות הלקוחות שיפנו אליכם. חשוב לבקש מלקוחות לתת המלצה בגוגל מיי ביזנס שכן – פרופילים עסקיים עם דירוג גבוה, יופיעו ברוב המקרים ראשונים ברשימה. כמו כן, ביקורות יאפשרו ללקוחות פוטנציאלים לסמוך עליכם יותר בהשוואה לעסקים בלי ביקורות או עם דירוגים נמוכים.
- שאלות ותשובות: יש אנשים שנכנסים לגוגל, ולא לאתר של העסק, כדי לשאול שאלות על העסק או ללמוד על השירותים והמוצרים שלו. לגוגל מיי ביזנס יש אפשרות לשאלות ותשובות המאפשרת ללקוחות פוטנציאליים לשאול שאלות על העסק שלכם. מתן תשובות לשאלות אלו הוא שירות לקוחות טוב ועוזר לזכות באמון הלקוחות, בעסק ובמוצר או בשירות שאתם מציעים.
#4 תנו מגוון אפשרויות תשלום
ללקוחות יש העדפות תשלום שונות – חלקם מעדיפים כרטיסי אשראי, בעוד שאחרים משתמשים בשיטות דיגיטליות כמו PayPal או BIT. אם העסק שלכם מציע כרטיסי אשראי כאפשרות התשלום היחידה, אתם מגבילים את בסיס הלקוחות שלכם לבעלי כרטיסי אשראי בלבד. ספקו אפשרויות תשלום אחרות באתר שלכם כדי להגדיל את המכירות המקוונות ולאפשר ללקוחות פוטנציאליים לבצע רכישות באמצעות צורת התשלום שהם מעדיפים.
#5 קבעו את המחיר הנכון
האופן שבו אתם מתמחרים את המוצרים והשירותים שלכם יכול להשפיע על הצלחת העסק שלכם. בצעו את הצעדים הבאים לפני שתחליטו אם להעלות או להוריד את המחירים שלכם:
מחקר מתחרים: ערכו מחקר כדי להבין טוב יותר מה הם מציעים, באיזה מחירים ומי קהלי היעד שלהם, המידע הזה יעזור לכם להבין טוב יותר את הקהל שלכם ומה הם רוצים וצורכים.
הבינו את הלקוחות שלכם: ללקוחות רבים יש מחיר מסוים בראש של כמה מוצר צריך לעלות ומה הם מוכנים לשלם עבורו. שקלו את הגורם הזה בעת תמחור המוצר שלכם.
הכירו את השוק: מגמות מוצרים, עונות השנה ומצב השוק הכללי יכולים להשפיע על מחיר המוצר שלכם. צפו בשוק וחפשו שינויים שעשויים להצביע על כך שאתה צריכים להתאים את המחירים שלכם כדי לעמוד בדרישות וצרכי הלקוחות.
#6 ספקו ערבות להחזר כספי
מתן ערבות להחזר כספי יכולה לזכות באמון הלקוחות ולעודד אותם לקנות את המוצר שלכם. אתם למעשה לוקחים את תחושת "הסיכון" של הלקוח וכתוצאה כך יש סיכוי גבוה שהם ירצו לנסות את המוצר/שירות שלכם ואולי אפילו יאהבו אותו.
טיפים נוספים להגדלת המכירות
הנה עוד כמה טיפים שתוכלו להשתמש בהם כדי להגדיל את המכירות שלך:
- עקבו אחר טרנדים בשוק: תתחילו לעקוב אחרי ההרגלים של הלקוחות שלכם וכן אחרי המגמות בתעשייה כדי שהעסק שלכם יוכל להמשיך להסתכל לשינויים. ממליץ להצטרף לקבוצות מקצועיות בפייסבוק – בעיקר בתחום הפרסום והשיווק שידאגו להשאיר אותכם תמיד מעודכנים.
- תתחילו להרים סמינרים וויבנרים: סמינרים או אפילו וויבנרים יוכלו ללמד לקוחות פוטנציאלים על המוצר או השירות שלכם. תוכלו להסביר איך העסק שלכם התחיל, איך המוצר או השירות שלכם עוזרי לאנשים ובסיום לאסוף מיילים מהמשתתפים כדי להוסיף אותם לניוזלטר שלכם.
- תעקבו אחרי המכירות שלכם: עקוב אחר מכירות כדי לשמור על אומדן מדויק של נתונים חודשיים, שבועיים ויומיים. מידע זה הוא בעל ערך במיוחד אם אתם מתכננים לגדול בקרוב כדי להתכונן לביקוש מוגבר.
- תהיו מעורבים ברשתות החברתיות ואיפה שקהל היעד שלכם נמצא: תתחילו לבנות את הרשת שלכם כדי לשתף את העסק שלכם עם לקוחות פוטנציאליים. כיום אחד הדברים הכי טובים שתוכלו לעשות בשביל המותג שלכם זה להקים קהילה סביב השירות/המוצר או הבעיה של הלקוחות שלכם.
כמה מילים אחרונות,
על אף שדיברנו כאן על המון טיפים שימושיים – חשוב להבין שאין נוסחת קסם זהה להגדלת מכירות בעסקים. כל עסק הוא שונה ויש להסתכל על מכלול הדברים שאתם מביאים, על הדברים שמייחדים את העסק, נקודות התורפה ובהתאם לבחון את ערוצי השיווק הרלוונטיים עבורכם.
רוצים לגלות איך תוכלו להגדיל את אחוזי סגירת העסקאות שלכם פי 3 נטו משיפור ודיוק הצעת הערך שלכם? בלי שכנועים וטכניקות מכירה ישנות…בואו ליצור ולמכור את הצעת הווינר שלכם! למידע נוסף לחצו כאן.