fbpx

שיווק בטיקטוק - כל מה שרציתם לדעת

טיקטוק שימקמוק – מה זה אומר בכלל?! האפליקציה שהייתה עד שנת 2020 מפלט של בני נוער בלבד והפחידה אנשים מעל גיל 30  הפכה להיות לאחד מפלטפורמות הפרסום העוצמתיות היום עם מקום לכל הגילאים. אם אתם שוקלים לפתוח חשבון לעסק שלכם – אתם לא לבד. בפוסט הבא אני הולך לספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על שיווק בטיקטוק ואיך לעשות את זה נכון, יאללה בואו נתחיל.

כבר אי אפשר לזלזל בכוחו של טיקטוק. מלבד אחד מפלטפורמות המועדפות עבור בני נוער רבים, לאפליקציה הזו יש השפעה עמוקה על הסאונד ותרבות העולם המודרני והטרנדים – עסקים שרוצים להישאר בעניינים ובתודעה של אנשים חייבים לעלות על הגל ולהתחיל לשווק את המותג שלהם גם שם.

למעשה, יש סיכוי גדול שכל הטרנדים, הבדיחות והדברים הלוהטים שמגיעים אליכם ברשתות החברתיות של מטא (פייסבוק ואינסטגרם) הם למעשה השאריות שטיקטוק השאירה. במילים אחרות, נכון לשנת 2022 טיקטוק קובעת את הטרנדים. מותגים רבים שהיו חכמים ובחרו להתחיל לשווק את עצמם שם בשנת 2020 כבר מראים לנו איך המכירות שלהם קפצו, בין אם זה בעזרת קמפיינים ממומנים או פשוט פרסום אורגני שעובד שם מצוין (כשיודעים מה לעשות ומה לא).

אז בואו נתחיל מהתחלה, מהו שיווק בטיקטוק?

כשאומרים שיווק בטיקטוק, הכוונה היא למעשה שימוש בפלטפורמה על מנת לקדם מותג מסוים, מוצר או שירות. זה יכול לכלול טקטיקות שונות לפרסום, כמו שיווק משפיענים, פרסום ויצירת תוכן ויראלי אורגני.

שיווק בטיקטוק יכול לעזור לכם:

  • הגברת מודעות למותג
  • בניית קהילה סביב המותג
  • מכירת מוצרים או שירות מסוים
  • קבלת משוב מלקוחות וקהלים
  • מתן שירות לקוחות
  • הגעה לקהל יעד חדש
שיווק בטיקטוק אפליקציה בטלפון

שיווק בטיקטוק עם משפיענים

יצירת טיקטוקים משלכם

פרסום ממומן בטיקטוק

שיווק משפיעני טיקטוק הוא חלק גדול מנפלאות האפליקציה. משפיענים עם עשרות אלפי עוקבים יוכלו להשפיע רבות על ההצלחה של העסק שלכם (יש להם עשרות אלפי עד מיליוני צפיות בתוכן העוקבים שלהם). אבל אתם לא חייבים משפיעני על כדי להגיע לתוצאות מעולות. נסו לאתר מיקרו משפיענים, או משפיענים שקשורים איכשהוא לנישה שלכם שיוכלו לעזור לכם בחשיפת העסק לקהלים שרלוונטיים לעסק שלכם.

אפשרות זו מעניקה לכם את החופש המרבי. כל מה שאתם צריכים לעשות זה ליצור חשבון טיקטוק עסקי עבור המותג שלכם ולהתחיל ליצור המון תוכן אורגני משלכם. השמים הם באמת הגבול כאן – אתם יכולים לפרסם כל דבר, החל מצילום פיזי של המוצרים שלכם, חיי היום היום של העסק שלכם (או בקיצור "וולוגים"), אתגרי ריקוד וטרנדים שונים של טיקטוק. אני ממליץ לכם בחום להקדיש זמן לגלילה במעוד הפור יו שלכם (פור יו = פיד ראשי) כדי לקבל קצת השראה. אתם תופתעו לגלות כמה זה ממכר.

אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל ויש לכם קצת כסף להשקיע – אז אולי תשמחו לשמוע שטיקטוק מלא בסיפורי הצלחה של מותגים שהחלו לעשות פרסום ממומן בטיקטוק, כולל המותגים הגדולים מייבלין, Aerie ועוד. בדומה לפייסבוק ואינסטגרם – העלות של מודעות בטיקטוק מבוססת על מודל הצעות מחיר.

איש רוקד מול מצלמה כחלק משיווק טיקטוק

בואו לגלות את טיקטוק מקרוב

אז אם אתם חושבים ששיווק בטיקטוק זה ממש דומה לפייסבוק או אינסטגרם – זה ממש לא נכון וזה רק יחבל במאמצים שלכם. טיקטוק שונה לחלוטין מכל רשת חברתית אחרת, עם מגמות, פיצ'רים והתנהגויות משתמש ייחודיות. יש כאלה שטוענים שטיקטוק שונה לחלוטין מפייסבוק ואינסטגרם בעיקר בגלל שהיא לא מתנהגת כמו רשת חברתית רגילה, שכן רוב התוכן שתיחשפו אליו הוא של אנשים שאתם לא מכירים בכלל.

הקדישו מעט זמן כדי לחקור את האפליקציה, שימו לב איזה שירים חוזרים על עצמם ותופסים פופולריות, באיזה פילטרים המשתמשים שמים, שימו לב לאתגרים שונים דרך האשטגים, תנועות ריקוד או משימות שהמשתמשים עושים. אני ממליץ גם לא להתעלם מהאפשרות לעשות דואטים בטיקטוק, זה מצוין לעסקים בכלל ובעלי מקצוע בפרט שיש להם SAY באיזה עניין.

טיפים מנצחים לשיווק בטיקטוק

#1 הגדירו את קהל היעד שלכם

למי אתם רוצים להגיע בעזרת טיקטוק? לפני אתם מתחילים ליצור תוכן בטיקטוק, למדו על המשתמשים של האפליקציה וזהו את אלה שעשויים להתעניין במותג שלכם.

זה נכון שטיקטוק זו אפליקציה שפופולרית מאוד בקרב בני נוער, יחד עם זאת – זה ממש לא קהל היעד העיקרי שלה. גם דור המילניום הצטרף לטיקטוק, ואנשים מעל גילאי 30, 40 ואפילו 50 מתעניינים בתוכן שם.

חקרו את הקהלים שלכם בפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק ואינסטגרם וחפשו חפיפה בטיקטוק. נכון, זו קצת עבודה אבל תאמינו לי שזה משתלם. בנוסף, אני ממליץ בחום לא לשלול קהלים חדשים או בלתי צפויים. יכול להיות שהקהל הנוכחי שלכם עדיין לא נמצא בטיקטוק, אבל יש תת-קבוצות עם תחומי עניין קשורים או מעט שונים בפלטפורמה. לדוגמה, לדוגמה, קהל של חברת הוצאה לאור של ספרי ילדים יכול להיות מורכב מסופרים בלינקדאין, קוראים באינסטגרם ומאיירים בטיקטוק.

ברגע שיש לכם תמונה ברורה לקהל פוטנציאלי, תתחילו לחקור אילו סוגי תוכן הם אוהבים ומה מעסיק אותם. לאחר מכן התחילו לחשוב על רעיונות לתוכן עבור המותג שלכם.

#2 אל תשכחו את המתחרים שלכם

האם המתחרים שלך נמצאים ב-TikTok? אם כן, יש מצב שאתם מפספסים את האקשן. אם לא, אז טיקטוק תעזור לכם להשיג יתרון תחרותי.

בין אם המתחרים שלכם נמצאים בפלטפורמה ובין אם לא, מצאו לפחות שלושה עד חמישה מותגים או עסקים דומים (אפילו בחו"ל) ותראו מה הם עושים באפליקציה. נסו ללמוד מה שעבד להם ומה פחות עבד להם.  המטרה היא לזהות כמה שיותר מהחוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של כל מתחרה.

 

#3 הגדירו יעדים שמתואמים ליעדים העסקיים שלכם

כמובן שאתם יכולים ליצור טיקטוקים סתם בשביל הכיף, אבל חשוב שתציבו יעדים שדומה ליעדים העסקיים שהצבתם לבד או יחד עם היועץ העסקי שלכם.

בין אם אתם מתכננים להגיע לקהל חדש, לשפר תדמית של מותג, לקדם מודעות למוצר מסוים או לפתח קשרי לקוחות חזקים באמצעות מעורבות – חשוב שהכול יהיה מחושב ומתכונן כמו שצריך. הציבו יעדים ספציפיים שניתנים למדידה, השגה ושרלוונטיים לכם בזמן הנוכחי. כמו רוב הפלטפורמות של הרשתות החברתיות, גם TikTok מספקת ניתוח לחשבונות עסקיים. כדי לגשת לניתוח ה-TikTok שלכם: עברו לדף הפרופיל והקישו על שלושת הקווים האופקיים בפינה השמאלית העליונה.

 

#4 פרסמו באופן קבוע

יצירת יומן תוכן שנתי או חצי שנה והיצמדות אליו – היא המפתח לאסטרטגיית שיווק בטיקטוק שתגרוף תוצאות. יומן התוכן שלכם בטיקטוק ייראה דומה ליומן של החיים אמיתיים שלכם, רק שבמקום "ארוחת ערב עם ההורים" או "יום הולדת חצי שנה לרקסי הכלב" תתכוננו לדברים כמו "שידור חי", "סרטון חדש עם טרנד X" ועוד…בכל מקרה, התמדה היא סוד ההצלחה בטיקטוק, בתור התחלה אני ממליץ לפרסם 2 עד 3 סרטונים ביום. נשמע המון? יכול להיות, אבל המטרה היא ליצור בנק של תכנים בכמה ימים שיוכל לשרת אותכם לתקופה ארוכה. כמובן שתשאירו מקום גם ליצירת סרטונים ספונטניים בהתאם לטרנדים חמים שחולפים באפליקציה.

 

#5 תמיד עקבו אחר ההתקדמות שלכם

אנליטיקה היא לא רק נקודת ההתחלה המושלמת לשיווק ב-TikTok: היא גם דרך קלה לאמוד אם האסטרטגיות שלכם עובדות או לא. בדקו לפחות פעם בחודש מה המצב ותוודאו שאתם עומדים ביעדים שהצבתם.

אישה משווקת את עצמה בטיקטוק

כמה מילים אחרונת,

אין נוסחת קסם להפיכת המותג שלכם לויראלי בטיקטוק, יחד עם זאת – אני יכול לומר לכם מניסיון שזה גם המון עניין של התמדה. האלגוריתם של טיקטוק הוא סלחן ואוהב לחשוף אותכם בנתיים לקהלים חדשים…בדיוק כמו שהיה עם אינסטגרם לפני כמה שנים טובות. לכן אל תפספסו את ההזדמנות, פתחו את הראש ותירשמו היום לטיקטוק!

Facebook
Twitter
LinkedIn

קבעו את שיחת הייעוץ וההכוונה בחינם

מלאו את הטופס למטה וחכו לשיחה חוזרת מאיתנו – בדרך כלל לוקח עד 24 שעות.