fbpx

9 טיפים שיעזרו לך להפוך את העסק הקטן שלך למותג

בניית מותג חזק דורשת המון סבלנות, יצירתיות ותכנון אסטרטגי. מותג חזק לא רק עוזר לעסק שלכם לבנות אמון עם הלקוחות – אלא הוא גם משקף את האישיות והאתיקה של העסק שלכם. עסקים קטנים רבים חושבים שמיתוג שמור רק לחברות הגדולות שלהן יש כל המשאבים. עם זאת, עם כישורים מתאימים, יצירתיות, שנינות והכרת העסק וקהל היעד שלכם – תוכלו גם אתם להפוך את העסק הקטן שלכם למותג מוכר. בפוסט הבא אני הולך לתת לכם 10 טיפים שיוכלו לתת לעסק שלכם יתרון תחרותי, בואו נצא לדרך.

#1 תהיו ייחודיים

עסקים קטנים רבים מאבדים את הזהות שלהם בין עשרות ועד מאות עסקים אחרים וכמובן גם בין המותגים הגדולים הקיימים בשוק. כדי להבטיח שזהות העסק שלכם לא תדעך או תיעלם – אתם חייבים לפענח את מה שמייד את העסק שלכם. המטרה היא להציע ללקוחות משהו חדשני, ייחודי שיוכלו לגרום להם להתחבר אליכם. קחו בחשבון שמציאת הייחוד שלכם בתור מותג יכול לקחת זמן, זה מסע ארוך, בו תכירו את העסק שלכם לעומק, אבל זה משהו שבסופו של דבר ישתלם לכם. תוכלו לבצע הליך כזה עם מנטור עסקי שידע לשאול אותכם את השאלות הנכונות בדרך למציאת הייחוד.

מציאת בידול בתהליך מיתוג

#2 קבלו השראה ממותגים אחרים

פעמים רבות, עסקים קטנים ממש "מעריצים" מותגים גדולים בנישה שלהם, ומנסים להיות כמוהם. בתור יועץ עסקי, אני תמיד שומע את המשפט של "תראה מה המתחרה שלי עושה", או "אני רוצה לשווק את העסק שלי בדיוק כמו המתחרים"…אבל כאן חשוב להיות ערים להבדלים המהותיים בין להעתיק ללקבל השראה. לדגומה, אם אתם אוהבים את הלוגו של המותג המתחרה שלכם – אל תנסו להפוך את הלוגו שלכם לדומה לשלהם. אתם יכולים להיעזר במיתוג שלהם כדי להבין איך לבדל את עצמכם, איזו בחירת צבעים תהיה מדויקת לכם, טיפוגרפיה ועוד.

#3 צרו לוגו בלתי נשכח

לכל עסק קטן מגיע שיהיה לוגו מקצועי שתוכלו להשתמש בו לאורך השנים. לוגו צריך לשקף את האישיות של המותג ולעשות רושם בלתי נשכח על הלקוחות. כדי להפוך את העסק שלכם למותג, השקיעו זמן ומחשבה כדי לעצב לוגו מקצועי, אל תתפשרו על פחות מכך. הלוגו שלכם צריך להיות פשוט, תואם לשפת המותג, מיוחד ובלתי נשכח. זה נשמע כמו משימה פשוטה, אבל אתם עשויים לגלות שרק יצירת הלוגו היא תהליך ארוך שיכול לקחת כמה שבועות ולפעמים גם חודשים ארוכים.

#4 תכירו את הלקוחות שלכם

אולי תופתעו לשמוע, אבל ללקוחות שלכם יש תפקיד חשוב בהפיכת העסק הקטן שלכם למותג מצליח. כדי ליצור מערכת יחסים ארוכה ואמינה עם הלקוחות שלכם, אתם צריכים קודם כל להכיר ולהבין אותם לעומק. כשיוצרים אסטרטגיית מיתוג, אחד התהליכים החשובים הוא לדמיין את הלקוחות האידאליים שלכם ולהבין איזה סיבות יש להם להתעניין במותג שלכם. מי הם? בני כמה הם? מה הם עושים בחיים? מה התחביבים שלהם? מה הקשיים שלהם? מה נקודות הכאב? החלומות? השאלות האלה הם רק חלק קטן בתהליך הבנת קהל היעד שלכם וליצור מותג שפונה ללקוחות הנכונים ובשפה המדויקת ביותר.

#5 תבנו את הקהילה שלכם סביב המותג

למותגים מצליחים יש קהל "מעריצים" נאמן שתומך תמיד בעסק. למרות שלא ניתן ליצור קהילה כזו חזקה בן לילה, אתם יכולים להשתמש במשאבים שונים כדי לבנות קהילה סביב המותג שלכם. לדוגמה, אתם יכולים להשתמש בפלטפורמות השונות של המדיה החברתית כדי ליצור קבוצה עבור המותג שלכם. זה יוכל לתמוך בלקוחות שלכם, לפתוח ערוץ תקשורת בריא שיוכל להקל על דרכי ההתקשרות ולהשיג את אמון הקהל שלכם. בניית קהילה היא משימה לא פשוטה ודורשת המון אנרגיה וזמן, יחד עם זאת – זה אחד הדברים הכי חכמים שתוכלו להשקיע בהם.

#6 תהיו עקביים

בגלל שקול החברה שלכם זו שפה שמשמשת אותכם ואת העובדים שלכם כדי להעביר את המסר של המותג שלכם, ודאו שהשפה היא באמת עקבית – גם באונליין וגם במציאות. כדי לבנות ולתחזק מותג מצליח, אתם חייבים להשתמש בקול עקבי. בין אם אתם מקיימים אינטראקציה עם לקוחות באופן אישי, בטלפון, באפליקציות, גוגל מיי ביזנס, ברשתות חברתיות – עליכם להשתמש בקול דומה על מנת למנוע בלבול. בנוסף, ודאו שהעקביות הזו באה לידי ביטוי בשם העסק שלכם, בלוגו המותג, בתוכן המדיה החברתית ובאתר ובכל אמצעי השיווק שעומדים לרשותכם.

#7 תשקיעו באתר אינטרנט

בשל הביקוש הגובר לקניות באינטרנט, עסקים קטנים רבים מתקשים למשוך לקוחות נכנסים לחנויות שלהם. אם אתה בעסק קמעונאי, הפעלת העסק שלך באינטרנט יכולה לעשות הבדל גדול במכירות. מכיוון שקונים חכמים מעדיפים לבדוק באינטרנט מוצרים חדשים לפני שהם מבקרים בחנות בפועל, נוכחות מקוונת תעזור למותג שלכם להגיע ללקוחות חדשים מקבוצות דמוגרפיה שונות. השקעה באתר אינטרנט, בין אם תדמיתי או כחנות אונליין זה אחד הצעדים החשובים שתוכלו לעשות למען העסק שלכם. זה אומנם כרוך בהשקעה כספית, אבל זו השקעה שתחזור לכם מהר מאוד בכמה אפיקים: גם ברמה הפיננסית וגם מבחינה מיתוגית: אתם תחשפו את העסק שלכם ליותר לקוחות חדשים.

#8 התמקדות בשירות לקוחות

תכונה אחת שמבדילה מותג מעסקים רגילים זה שירות הלקוחות יוצא הדופן שלו. לקוחות מרגישים מוערכים כאשר עסק מקשיב להם ומעריך את מערכת היחסים שלהם עם המותג. על ידי מתן שירות לקוחות מעולה, אתם יכולים גם לבנות מערכת יחסים אמינה וחזקה עם הלקוחות שלכם. יתרה מכך, מתן תגמולים תכופים ללקוחות שלכם בצורת הנחות מיוחדות, שוברי קניות או אפשרויות משלוח חינם יעודד אותם להישאר נאמנים למותג שלכם ולא לפנות למתחרים.

#9 תטפחו את הלקוחות שלכם

לקוחות יכולים להיות שגרירי מותג מעולים של עסק. לקוח מרוצה יתמוך ויקדם מותג ללקוחות פוטנציאליים אחרים, בעוד שלקוח לא מרוצה עלול להכתים את תדמית המותג שלכם. למרות שאולי לא תוכלו לרצות את כל הלקוחות שלכם, אימוץ אסטרטגיות חדשות לטיפוח והשקעה בלקוחות יכול לעזור לכם להפיץ מסר חיובי בקרב הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם.

כמה מילים אחרונות,

מיתוג יכול להיות אחד הדברים המשמעותיים ביותר שאתם יכולים לעשות למען העסק החדש או היקים שלכם. התהליך עשוי לקחת זמן, אבל בסופו של דבר אתם תצליחו להפוך את העסק משחקן קטן במגרש למתחרה ענק ומצליח. אתם תגלו שהלקוחות שלכם יכולים לפתח רמה עמוקה של אמון במותג שלכם, לקנות יותר את מה שאתם מוכרים ולהיות השגרירים של העסק שלכם.

אני ממליץ בחום לא להתעצל ולא להתפשר – מיתוג בינוני לא יקח אותכם רחוק, בשביל זה אתם צריכים אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים שיוכלו לעזור לקחת את המסר שלכם, לייחד אותו ולבטא אותו בשפה וויזואלית עשירה.

Facebook
Twitter
LinkedIn

קבעו את שיחת הייעוץ וההכוונה בחינם

מלאו את הטופס למטה וחכו לשיחה חוזרת מאיתנו – בדרך כלל לוקח עד 24 שעות.