fbpx

אתם בטח כבר יודעים שגוגל הוא מנוע החיפוש הכי פופולרי בעולם – ומהווה יותר מ- 92% מנתח השוק של מנועי החיפוש (!). יצירת פרופיל בגוגל מיי ביזנס – היא אחת הדרכים החשובות והטובות ביותר בה תוכלו לנצל את התנועה הרבה ולמשוך לקוחות חדשים לעסק שלכם. אבל מה זה בדיוק גוגל מיי ביזנס? איך זה עובד? במאמר הבא הכנתי לכם מדריך מפורט מא על ת' שיסביר לכם מה זה, למה זה חשוב ואיך עושים את זה, אז בואו נתחיל 😊 

מה זה גוגל מיי ביזנס?

במילים פשוטות: גוגל מיי בינזס זה רישום עסקי חינמי בגוגל. זה מאפשר לכם לספק את הפרטים הכי חשובים על העסק שלכם, יחד עם תמונות, מיקום, שירותים והמוצרים שאתם מוכרים. 

יצירת פרופיל עסקי בגוגל זו דרך מצוינת להגביר את הנראות שלכם במיוחד באזור בו אתם עובדים. המידע שלכם עשוי להופיע במפות של גוגל ולפעמים אפילו בגוגל שופינג – אחד הפיצ'רים שגולשים רבים משתמשים בהם כדי למצוא עסקים בקרבת המקום שלהם. 

גוגל מיי ביזנס הוא מצוין לבעלי עסקים נותני שירות במגוון רחב של תחומים – זה כולל עסקים עם מיקום פיזי כמו לדוגמה, מסעדה או חנות וגם עסקים שמספקים שירותים על ידי מפגש עם לקוחות במקומות אחרים או אפילו אונליין, כמו יועצים, עורכי דין או נותני שירות ניידים כמו טכנאים. 

אם יש לכם חנות אונליין, גוגל מיי ביזנס פחות מתאים לכם, במקרה הזה אתם תצטרכו להיצמד לגוגל אדס, או לשיטות קידום אחרות, כמו לדוגמה SEO.

למה אתם צריכים שיהיה לכם חשבון גוגל מיי ביזנסס?

#1 תופיעו במפות 

בין אם אתם מחפשים תנועה פיזית או תנועה באונליין – גוגל זה המקום האולטימטיבי שרוב הגולשים מתחילים בו את המסע חיפוש שלהם. פרופיל עסקי בגוגל מיי ביזנס עוזר לכם להבטיח שאנשים ימצאו את העסק שלכם בזמן שהם מחפשים מוצרים ושירותים באזור שלכם. 

הרישום שלכם בגוגל מיי ביזנס מראה למחפשים היכן וכיצד לבקר את העסק שלכם, באיזה שעות אתם נותנים שירות ולראות מה לקוחות קודמים כתבו עליכם בביקורות (שזה נושא כשלעצמו נגיע לכך בהמשך). 

 

#2 שליטה במידע העסקי באינטרנט 

פרופיל Google לעסק שלי מאפשר לך לשלוט ולעדכן את פרטי הקשר, שעות הפעילות ופרטים חיוניים אחרים לפי הצורך.

אתה יכול לפרסם עדכונים כדי לשתף שהרחבת את השירותים, סגרת זמנית או פתחת מחדש לחלוטין (תכונה שימושית במיוחד במצבי חירום כמו COVID-19). לפרופילים עסקיים של גוגל יש קידום אתרים מקומי חזק, כך שהמידע שתשתף ידורג מעל אתרי צד שלישי שעשויים לכלול פרטים לא מעודכנים.

 

#3 בנה אמון באמצעות ביקורות

ביקורות הן מרכיב מרכזי בהוכחה חברתית, ודרך משמעותית לבנות אמון. הדירוג שמשולב בכרטיס העסקי שלכם מאפשר ללקוחות לשתף מעט מידע מהחוויה שלהם עם העסק שלכם. כך, שזה גם עוזר ללקוחות פוטנציאליים עתידיים להחליט אם לבקר בעסק שלכם או לא. זו הסיבה שחשוב להקדיש המון זמן ומחשבה על שיפור הביקורות הקיימות ולדאוג לבקש מהלקוחות שלכם להשאיר ביקורות על השירות שלכם. 

זה יכול להיות מפחיד לחשוב על ביקורות שמגיעות בפלטפורמה ציבורית כזו, במיוחד כשאי אפשר למחוק ביקורות ואם משאירים לכם חוות דעת שלילית זה עשוי לפגוע במוניטין.  אבל אל תיבהלו: גוגל כבר הודיעו ששילוב של ביקורות חיוביות ושליליות נתפס כחוויה אמינה יותר מחשבון שמורכב רק מהמלצות זוהרות.

כיצד להגדיר חשבון של גוגל מיי ביזנס?

שלב 1: היכנסו למנהל הפרופיל של גוגל מיי ביזנס 

אם אתם כבר מחוברים לחשבון של גוגל – אז אתם מחוברים אוטומטית למנהל הפרופיל העסקי של גוגל. אם לא, תצטרכו להזין את פרטי ההתחברות שלכם לחשבון של גוגל, או ליצור חשבון גוגל חדש. 

 

שלב 2: הוסיפו את העסק שלכם 

הזינו את שם העסק שלכם. אם הוא לא מופיע בתפריט הנפתח, לחצו על הוספת העסק שלכם לגוגל. לאחר מכן בחרו את הקטגוריה המתאימה לעסק ולחצו על כפתור "הבא". 

 

שלב 3: הזינו את המיקום שלך

אם יש לכם מיקום פיזי שלקוחות יכולים לבקר בו, הזינו את הכתובת המלאה. ייתכן שתתבקשו גם למקם סמן עבור המיקום במפה. אם לעסק שלכם אין מיקום שלקוחות יכולים לבקר בו אבל אתם מספקים שירות או שירותי משלוח, תוכלו לרשום את אזורי השירות שלך. לאחר מכן לחץ על כפתור הבא.

 

שלב 4: מלאו את פרטי יצירת הקשר שלכם 

הזינו את מספר הטלפון והכתובת של העסק שלכם כדי שלקוחות יוכלו ליצור איתכם קשר בקלות. אם אתם מעדיפים שלא יתקשרו לטלפון, אתם לא חייבים להזין מספר טלפון – אבל כדאי לדעת שזה יקטין את ההמרות.  לאחר שהשלמתם את השלב הזה לחצו על הכפתור הבא. 

 

שלב 5: אימות העסק 

הזינו את הכתובת הפיזית האמיתית שלכם, שימו לב- לא תיבת דואר. מידע זה משמש רק לאימות העסק שלכם ואינו מוצג בפרופיל העסקי שלכם בגוגל וזה לא משותף עם הציבור. עסקים פיזיים יצטרכו לקבל גלויה בדואר כדי לאמת את מיקומם. ניתן לאמת עסקים שנותנים שירות באמצעות כתובת דואר אלקטרוני. 

 

שלב 6: התאימו אישית את הפרופיל 

זה הזמן להזין את שעות הפעילות שלכם, תיאור העסק, שירותים/מוצרים ותמונות. (אנחנו ניכנס לפרטים כיצד לבצע אופטימיזציה של תוכן בחלק הבא של המאמר)

כשתהיו מוכנים, לחצו על המשך – מיד אחר כך אתם תמצאו את עצמכם בדשבורד של הפרופיל העסקי.

 

כיצד לבצע אופטימיזציה לפרופיל שלכם בגוגל מיי ביזנס?

גוגל קובעת את דירוג החיפוש המקומי על סמך שלושה גורמים:

  1. רלוונטיות: עד כמה הרישום שלכם ב-'Google לעסק שלי' תואם לחיפוש
  2. מרחק: כמה רחוק המיקום שלכם מהשתמש שמחפש שירות/מוצר שלכם. 
  3. פופולריות: האם העסק שלכם פופולרי ומוכר בקרב לקוחות  (בהתבסס על גורמים כמו קישורים חיצוניים, מספר ביקורות, ציון ביקורות ו-SEO)

 

הנה כמה צעדים שתוכלו לבצע כדי למקסם את הציון שלכם עבור כל שלושת הגורמים הללו: 

#1 השלימו את כל הפרטים בפרופיל העסקי שלכם 

אם יש לכם פרופיל עסקי בגוגל מיי ביזנס – הסיכוי שלקוחות יפנו אליכם גדל בצורה משמעותית והם יתפסו אותכם כעסק עם מוניטין. למעשה, יש 70% יותר סיכוי שהם באמת יבקרו בעסק שלכם או יצרו איתכם קשר. 

גוגל אומרים במפורש ש"עסקים עם מידע מלא ומדויק קל יותר להתאים לחיפושים הנכונים". לכן, אני ממליץ שלא לוותר על השלב זה ולספר למבקרים של גוגל מה אתם עושים, היכן אתם נמצאים, מתי הם יכולים להגיע לעסק שלכם וכל פרט שיכול לתאר את העסק שלכם בדרך הטובה ביותר. 

#2 אמתו את המיקומים שלכם 

מיקומי עסקים מאומתים הם "בסבירות גבוהה יותר להופיע בתוצאות חיפוש מקומיות במוצרי Google, כמו מפות או גוגל שופינג". 

אם דילגתם על אימות מיקומכם בשלבי יצירת החשבון שלמעלה, חשוב לבצע זאת עכשיו. 

 

#3 הוסיפו תמונות וסרטונים של העסק שלכם 

השתמשו בתמונות שתואמות לאלו בפרופילים ברשתות החברתיות כדי להקל על אנשים ולאפשר להם לזהות את המותג שלכם בקלות. אבל מלבד תמונת הלוגו והשער, אל תפסיקו שם. תתחילו לעלות תמונות וסרטונים כדי להציג את המיקום, סביבת העבודה והצוות שלכם – אל תתביישו לעלות המון תמונות, הכי חשוב שיהיו באיכות טובה. לפי גוגל, פרופילים עסקיים עם תמונות מקבלים יותר טלפונים ויותר קליקים לאתרים שלהם.

 

#4 תוסיפו מילות מפתח בפרופיל שלכם 

שימוש במילות המפתח הנכונות ישפר את הרלוונטיות. לא בטוחים מאיפה להתחיל? נסו את הכלי Google Trends או כל כלי אחר לניהול מילות מפתח שיוכל לעזור לכם לחשוף מונחים שאנשים משתמשים בהם כדי לחפש את העסק שלכם. שימו לב שאתם משלבים את מילות המפתח בצורה טבעית בתיאור העסק שלכם. אל תכתבו סתם מילות מפתח שלא רלוונטיות או כלליות מדי, זה יכול לעשות את האפקט ההפוך ולפגוע בדירוג שלכם. 

 

#5 עודדו וענו על ביקורות ושאלות

זו עובדה, אנשים סומכים יותר על אנשים אחרים יותר מאשר סומכים על עסקים. ביקורת טובה יכולה להיות הגורם המכריע שמעניק טיפים ללקוחות פוטנציאליים לטובתכם. ביקורות גם משפרות את הדירוג שלכם בגוגל ומגדילות המרות. 

הזמן הטוב ביותר לבקש ביקורת הוא לאחר מתן חוויה נהדרת. 



כמה מילים אחרונות,

כל בעל עסק שרוצה להגדיל את טווח ההגעה, הנראות והרווחיות המקומית שלו צריך להשתמש בגוגל מיי ביזנס. ככלי חינמי ובאותה נשימה גם פשוט לשימוש, Google My Business זה משהו שעסקים קטנים ובינוניים חייבים לכלול באסטרטגיית שיווק האונליין שלהם. 

היתרונות של גוגל מיי ביזנס הם עצומים, ועסקים שלוקחים את הזמן לייעל ולנהל את הפרופיל העסקי שלכם נוטים להשיג יותר לקוחות ומכירות. 

בסופו של יום, הכוח של שיווק מקומי –  במיוחד קידום אתרים מקומי, זה החשיפה חינמית וגדולה שאתם משיגים. ניהול ומענה לשאלות ישירות בפרופיל העסקי שלכם יכול להגדיל את שביעות רצון הלקוחות ואת מספר ההתקשרויות שתקבלו. ההתקשרות המוגברת של הלקוחות תגרום ליחסים טובים יותר ולנכונות שלהם לשתף את העסק שלכם עם חבריהם מפה לאוזן.

שימוש בגוגל מיי ביזנס ככלי שיווק יוכל להוזיל את תקציבי השיווק שלכם משמעותית וליהנות מתוצאות מעולות. רק אל תשכחו לעדכן מדי פעם את הפרופיל ולשמור על מענה מהיר לשאלות וביקורות.

Facebook
Twitter
LinkedIn

קבעו את שיחת הייעוץ וההכוונה בחינם

מלאו את הטופס למטה וחכו לשיחה חוזרת מאיתנו – בדרך כלל לוקח עד 24 שעות.